Ken je dat? Je wordt wakker midden in de nacht…

Wakey, Wakey!

Wakey, Wakey!

Voor even baal je als een stekker, want je hebt het gevoel dat het ochtend is en dat het tijd is om je warme nest te verlaten. Maar wanneer je op de wekker kijkt, zie je dat het pas 4.00 uur is. Ondanks dat het een aangename verrassing is dat je je nog één keer kunt omdraaien om nog even verder te slapen is het toch gek dat het alweer 4.00 uur is dat je wakker wordt. Net als de nacht daarvoor.. en de nacht daarvoor.. en de nacht daarvoor.

Veel mensen worden gedurende een bepaalde periode wakker op de zelfde tijd. Maar wist je dat het tijdstip waarop je wakker wordt iets betekent?

Online magazine Enfait vertelt het volgende over de tijdstippen waarop je wakker wordt en de bijbehorende mogelijke oorzaken. Onthoud dus op welk tijdstip je steeds wakker wordt, wellicht kan je er iets aan doen!

23.00 tot 1.00
Als je vaak rond dit tijdstip wakker wordt kan het zijn dat je je frustreert. Op dit tijdstip wordt yin energie in yan omgezet. Yan is erg actief en normaal gesproken bewaart je lichaam deze energie voor de volgende dag. Dit gebeurt niet als je een wrok koestert, probeer dit los te laten en accepteer dingen zoals ze zijn. Lichamelijk kan het zijn dat de galblaas actief is en vetten afbreekt, probeer minder vet te eten.

1.00 tot 3.00
Dit is een cruciaal moment voor het lichaam om zich van afvalstoffen te ontdoen. Je lever is hard aan het werk en ontgift het lichaam terwijl er nieuw bloed wordt aangemaakt. Wanneer je rond dit tijdstip wakker wordt heeft dat waarschijnlijk te maken met boosheid en negatieve gedachten. Ook op mentaal niveau moet je je kunnen ontgiften. Lukt dit niet? Dan geef je je emoties overdag te weinig ruimte…

3.00 tot 5.00
Op dit tijdstip zijn je longen aan de beurt en voorzien ze je hele lichaam van frisse zuurstof. In je longen zit een hoop verdriet opgeslagen. Als je rond dit tijdstip wakker wordt kan het zijn dat je te veel emoties opkropt en doe je er verstandig aan om verdriet wat vaker te delen. Probeer ademhalingsoefeningen om weer in slaap te vallen.

5.00 tot 7.00
Nu zijn de darmen aan zet… het orgaan van loslaten. Als je slecht eet kan het voorkomen dat je regelmatig klaarwakker bent rond deze tijd. Of je hebt mentaal moeite met loslaten van bepaalde emoties. Loslaten is in ieder geval héél belangrijk en een bezoek aan het toilet ook. Rond dit tijdstip is de grote boodschap een goed plan omdat je alles dan letterlijk loslaat.

21 aug, 2018 | Nieuws